Blogger yazarları için büyük bir eksiklik olduğunu düşünüyorum. Bir blogger kullanıcısı olarak ben ihtiyaç duydum. Çözümü yabancı bir blogda buldum ve Türkçe kaynak olmadığını fark ettim. Eğer bazı yazılarınızın ana sayfada ya da kategori sayfalarında görünmesini istemiyorsanız etiketlere göre filtreleme yapabilirsiniz.

Önce Blogger yönetim panelindeki Şablon bölümünden HTML'yi Düzenle'ye tıklayın ve şablon kodlarınızı ne olur ne olmaz diye bir yere kaydedin. Ardından CTRL + F ile blog yazılarınızı listeleyen aşağıdaki satırı bulun.

<b:loop values='data:posts' var='post'>

Bu yazı listeleme döngüsüdür. Şimdi bu kısmın altına doğru bakın ve </b:loop> satırını bulun. Ardından bu iki satır dahil olmak üzere aralarında ne varsa hepsini silin ve yerine aşağıdaki yeni kodu yapıştırın.

<b:loop values='data:posts' var='post'>
    <b:if cond='data:blog.url == data:blog.homepageUrl'>
        <b:if cond='data:post.labels'>
            <b:loop values='data:post.labels' var='label'>
                <b:if cond='data:label.isLast == "true"'>
                    <b:if cond='data:label.name != "ETİKET_ADI_BURAYA">
                        <b:include data='post' name='post'/>
                    </b:if>
                </b:if>
            </b:loop>
        </b:if>
    <b:else/>
        <b:include data='post' name='post'/>
    </b:if>
</b:loop>

Şimdi kodun içindeki ETİKET_ADI_BURAYA kısmını istediğiniz bir etiketle değiştirin. O yazılar artık anasayfada yayınlanmayacak.

Ancak unutmayın; eğer hiç etikete sahip olmayan yazılarınız varsa bunlar anasayfada listelenmez. Filtreleme işlemi yapacağınız etiket blog yazısına en son eklenmelidir. Aksi taktirde kod çalışmaz. Eğer son yazdığınız yazıların hepsi filtrelenen kategoride ise anasayfanız boş görünebilir.

Kolay gelsin.