Normalde Sublime Text kullanıyorum ama karakter setini "UTF-8 Without BOM" olarak kaydetmeyi bulamadığım (ya da beceremediğim) için notepad++'ın eksikliğini hissettim. Biliyorsunuz normalde bir Windows uygulaması. Kısa bi arama yaptım; Wine aracılığı ile falan çalıştırılabiliyor ama çok dandik görünüyor.

Ubuntu üzerinde notepad++ deneyimi

Ama bizim linuxçular durur mu? Yabıştırmış cevabı; Notepadqq. İsmi de çok manidar. Çok ayrıntılı incelemedim ama en azından benim aradığım karakter seti ile kayıt yapabiliyor. Görünüşü falan da hemen hemen aynı zaten.

Üstelik PPA üzerinden kolayca kurabilirsiniz. İşte sihirli sözcükler;

sudo add-apt-repository ppa:notepadqq-team/notepadqq
sudo apt-get update
sudo apt-get install notepadqq

Evet, belki bir notepad++ değil. Ama onu aratacağını düşünmüyorum. Bu yüzden yazının başlığında "kurulum" yerine "deneyim" kullanmayı tercih ettim.

Eğer benim gibi işiniz bittiğinde kaldırmak isterseniz;

sudo apt-get remove notepadqq
sudo add-apt-repository --remove ppa:notepadqq-team/notepadqq